Det har varit ett händelserikt år för Byggarnas Partner. Ett förvärv, ny kedja, nytt namn, ny VD och ordförande. Kunderna visar tydligt sin fortsatta uppskattning av företaget.

Under perioden 15 november till 11 december genomförde Byggarnas Partner sin stora kundenkät hos sina kunder proffsbyggarna. Resultatet var det bästa någonsin för företaget. Total kundtillfredsställelse har utvecklas från starka 4,16 vid förra mätningen till fenomenala 4,35 (max 5,0) vid denna mätning. NPS värdet (net promoter score) uppmättes till 32,3.

Bland det kunderna uppskattade mest hos Byggarnas Partner var personlig service (4,66), vår förmåga att ordna anskaffningsvaror (4,45) samt leveransförmågan (4,22). Som vanligt får bolagets chaufförer höga betyg för sitt trevliga & engagerade bemötande (4,32).

-”Vi gör det på riktigt”, säger Stefan Pageryd, stolt VD på Byggarnas Partner. -”Resultat bevisar att vi lever upp till det vi säger om vårt personliga engagemang och höga servicenivå och att det verkligen fungerar och uppskattas av kunderna.”

För varje svar som inkom till kundenkäten skänktes pengar till Barncancerfonden. Barn och cancer hör inte ihop och bolaget har även detta år valt att stödja denna insamling.